Nagy valószínűséggel többen is találkozhattunk már egy-egy erősebb izomlázzal. Ez kialakulhat egy szokatlan gyakorlat, feladat során, vagy gyakran előfordul kezdőknél illetve hosszabb kihagyásból visszatérőknél, akik nagy elánnal vetik bele magukat az edzésbe.

Ahhoz, hogy az ilyen kellemetlenségeket elkerüljük, elsősorban a fokozatosságra kell figyelnünk. Hallgatnunk kell az ésszerűségre valamint a testünkre, és ha fáradtnak érezzük magunkat akár egy plusz pihenőnapot is beiktatni. Nem kell attól tartanunk, hogy izmot vagy teljesítményt fogunk veszteni, hiszen ne feledjük izmaink pihenés közben regenerálódnak és növekednek.

De mi a helyzet ha már kialakult a túl erős és szinte fájdalmas izomláz? Íme néhány hasznos tipp, hogy mivel enyhíthetünk a tüneteken:

Edzés végén ne feledkezzünk meg az alapos nyújtásról sem, hiszen ezzel átmozgathatjuk izmainkat ezáltal az ott felgyülemlett tejsav gyorsabban távozik. Használjunk olyan krémeket és készítményeket, amelyek fokozzák a vérbőséget és a vérkeringést. Ha lehetőségünk van akkor menjünk el egy könnyed ám annál hatásosabb masszázsra is. Edzésünk végén szánjunk időt a kardió/aerob mozgásra is, ezzel megdolgoztatva a keringési rendszerünket, ami szintén a hatékonyabb regenerálódást segíti elő.

Használjunk olyan táplálék kiegészítőket, amelyek gyorsan és magas minőségű tápanyagokkal töltik vissza a fáradt izmainkat. Célunktól függően ilyen lehet akár egy fehérje vagy egy tömegnövelő is. Étkezzünk következtessen, ne hagyjuk, hogy testünk nélkülözzön alapvetően fontos tápanyagokat.

Alkalmazzunk B6 vitamint, káliumot, magnéziumot, cinket és kalciumot is. Ezek az ásványi anyagok segítenek az izomláz enyhítésében, megakadályozzák az izomgörcsöket valamint gyorsabb regenerálódást tesznek lehetővé.

Mindenképpen alkalmazzuk a fokozatosság elvét, ezzel nem csak a fájdalmas izomlázat, hanem akár egy nem kívánt sérülést is elkerülhetünk!